Mainfreight

Krachten bundelen
leidt tot
topresultaat

De vraag van Mainfreight halverwege 2018: Lever mij in december 2018, bij de start van onze nieuwe vestiging in Zaltbommel, medewerkers met een verminderde loonwaarde. Start met 5 mensen begin december 2018 en bouw uit naar 30 mensen half januari 2019, voor onze co-pack afdeling.

Een forse opdracht waar Werkzaak Rivierenland maar al te graag haar schouders onder heeft gezet. In overleg koos Mainfreight ervoor om de verloning van de medewerkers die geleverd gaan worden bij Randstad Participatie onder te brengen.

In nauwe samenwerking met Mainfreight, brachten Werkzaak en Randstad Participatie hun expertisesamen om de klantvraag in te kunnen vullen. Werkzaak als de expert in werving en selectie van de inclusieve doelgroep en met direct zicht op het beschikbare aanbod. Randstad Participatie haar expertise op het gebied van verloning van de doelgroep. Mainfreight kreeg zo op tijd 30 medewerkers (4 sw, 27 mensen p –wet) aangeboden. Ze zijn er duurzaam aan het werk. Slechts 3 mensen zijn uitgevallen. In deze krappe arbeidsmarkt een megaprestatie.

“Alle partijen die aan tafel zitten hebben dezelfde drive”

Mainfreight is een wereldwijde logistiek dienstverlener met locaties over de hele wereld; Australië, Nieuw-Zeeland, China, Verenigde Staten en Europa. In januari 2019 werd er een nieuwe locatie in Zaltbommel geopend.