Janet doet
het gewoon
anders

De Culemborgse Janet Meier komt op 47-jarige leeftijd na een reorganisatie op straat te staan. Haar relatie loopt op de klippen, het huis wordt verkocht en Janet heeft geen inkomen. Ondanks deze tegenslagen is Janet strijdlustig. Zij start een succesvol uitzendbureau, met behulp van Bijstand voor zelfstandigen.

Janet zat niet bij de pakken neer. Zij vraagt een uitkering aan via Werkzaak en plaatst haar CV op werk.nl. Hier komt zij in contact met een uitzendbureau dat nieuwe franchisers zoekt. Janet werkte als accountmanager bij een SW-bedrijf en bij Dariuz. De uitzendbranche was nieuw voor haar. ‘Ik had niks te verliezen, zocht een baan en kwam uit een diep dal. Ik dacht waarom ook niet?’

Levensvatbaar

Janet gaat aan de slag met een ondernemingsplan en legt haar plan voor aan Werkzaak. Het plan is goed en levensvatbaar. Janet ontvangt een lening van Werkzaak om te investeren in haar op te richten bedrijf.

Geloof en gunfactor

Janet zet ook een crowdfunding op en haalt daar maar liefst 13.500 euro mee op. Een goede basis om mee te starten. Ze huurt een klein kantoor in Tiel en alles loopt volgens plan. Totdat het bedrijf waar ze als franchiser voor zou starten failliet gaat. Janet zet haar haar plan door en start het uitzendbureau onder haar eigen naam op.

‘Mede door de hulp van Sanne Evers van Werkzaak Rivierenland lukte het om mijn bedrijf op te starten. Werkzaak geloofde in mij en gunde mij een kans mijzelf als ondernemer te ontwikkelen.’

Werkzaak geloofde
in mij en gunde mij
een kans